Adres

Breaking

18 Aralık 2016 Pazar

Eğitim Türleri

Üç tür eğitim sistemi vardır:

1) Tekil eğitim. Diğer bir ifade ile usta-çırak eğitimi: Antik çağdan beri uygulanagelse de günümüzde özel ders hariç pek uygulama alanı kalmamıştır. Bu sistemde çırakın zaman zaman başka üstatlardan da ders alması gerekir. Düşünceme göre en iyi eğitim sistemi budur.



2) Grup eğitimi. Diğer bir ifade ile sınıf eğitimi. Günümüzdeki geleneksel eğitim şeklidir ve en çok uygulanan sistemdir. Öğrencilerin eğitim düzeylerinin yakın, homojen olması eğitim kalitesini yükseltebilir.

3) Hiper eğitim. Günümüzde kullanılmaya başlanmış olan ve geleceğin eğitimi diyebileceğimiz sistemdir. Bunun birçok şekli vardır. Eskiden teyp kasetleri, CD çalar, radyo ve TV yoluyla uygulanan sistem günümüzde en çok internet yoluyla yazılı resimli materyal, video ve interaktif uygulamalarla icra edilmektedir. Örnek olarak Youtube üzerinde çeşitli dershanelerin A'dan Z'ye tüm konuların anlatımını içeren video yayınları bulunmaktadır. Keza interaktif dershaneler vardır. Hoca öğrencileri ile canlı olarak bağlantıdadır.

Bilgiye erişim hiçbir zaman bu kadar kolay olmamıştı. Sorun bilgiye erişmek değil, bilgi ile disipline olmaktır.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

middle ad