Adres

Breaking

4 Ekim 2016 Salı

Araf Süresi 188. ayetin meali hakkında

Araf süresi 188.
وَلَوْ كُنْتُ اَعْلَمُ الْغَيْبَ لَاسْتَكْثَرْتُ مِنَ الْخَيْرِ وَمَا مَسَّنِىَ السُّوءُ

Bu ayeti aşağıda 35 tane meal içinde sadece Yaşar Nuri Öztürk ile Süleyman Ateş'in meali doğru olarak yapılmış. Diğer hepsi de yanlış...



Mealler, hepsi de sadece aynı anlamı, farklı şekilde ifade etmeye çalışan birbirinin kötü kopyası olmuş. Elbette tek bir örnek ile böyle bir yargıda bulunmuyorum ama açıkçası bu tablo karşısında şaşırdım, hayal kırıklığına uğradım. (Maruf Çetin)

***

Abdulbaki Gölpınarlı: Gaibi bilseydim daha fazla hayır elde etmek isterdim ve bana bir kötülük gelmezdi.

Abdullah Parlıyan: Eğer insan kavrayışının ötesinde akılla bilinemeyip, sadece vahiyle bildirilen gerçekleri bir bilseydim, elbette daha çok hayır yapmak isterdim veya çok hayırlara ulaşmış olurdum ve bundan dolayı da, bana hiçbir fenalık dokunmazdı.

Adem Uğur: Eğer ben gaybı bilseydim elbette daha çok hayır yapmak isterdim ve bana hiçbir fenalık dokunmazdı.

Ahmed Hulusi: (Mutlak) gaybı biliyor olsaydım, elbette hayrına çoğaltırdım. Bana kötülük de dokunmazdı.

Ahmet Tekin: Ben, eğer duyu ve bilgi alanı ötesini, gayb âlemini bilseydim, kazancımı, menfaatlerimi çoğaltmayı, durumumu iyileştirmeyi, mutluluğumu artırmayı isterdim. İnsan cinsinin başına gelen hiçbir kötülük, hiçbir sıkıntı da bana dokunmazdı.

Ahmet Varol: Eğer gaybı biliyor olsaydım, hayrı artırırdım ve bana bir kötülük dokunmazdı.

Ali Bulaç: Eğer gaybı bilebilseydim muhakkak hayırdan yaptıklarımı arttırırdım ve bana bir kötülük dokunmazdı.

Ali Fikri Yavuz: Eğer ben gaybi bilseydim, (zarar ve tehlikelerden sakınıp) elbet daha çok hayır yapardım ve bana hiç bir fenalık dokunmazdı, (hiç yenilmez ve bir ihtiyaç içinde kalmazdım.)

Ali Ünal: Eğer mutlak manâda gaybı, (dolayısıyla gelecekte ne olacağını) da bilmiş olsaydım, (hiç zarar etmeden) sürekli kârda olurdum; hem (ona göre tedbirimi alırdım da,) bana ne bir zarar dokunurdu, ne de başıma bir kötülük gelirdi.

Bayraktar Bayraklı: Eğer gaybı bilseydim, elbette iyiliği arttırırdım ve bana kötülük de dokunmazdı.

Bekir Sadak: De ki: «Allah'in dilemesi disinda ben kendime bir fayda ve zarar verecek durumda degilim. Gorulmeyeni bileydim, daha cok iyilik yapardim ve bana kotuluk de gelmezdi.

Celal Yıldırım: Eğer gaybı bilmiş olsaydım, iyilik yapmayı daha da çoğaltırdım ve bana kötülük de dokunmazdı.

Cemal Külünkoğlu: Eğer insan kavrayışının ötesinde olanı bilseydim, muhakkak ki, daha çok hayır yapmak isterdim ve bana kötülük de dokunmazdı.

Diyanet (eski): Eğer ben gaybı biliyor olsaydım, daha çok hayır elde etmek isterdim ve bana kötülük dokunmazdı.

Diyanet Vakfı: Eğer ben gaybı bilseydim elbette daha çok hayır yapmak isterdim ve bana hiçbir fenalık dokunmazdı.

Edip Yüksel: Gizliyi bilseydim mal varlığımı arttırırdım, bana kötülük de dokunmazdı.

Elmalılı Hamdi Yazır: Eğer ben bütün gaybi bilir olsa idim daha çok hayır yapardım ve kötülük denilen şey yanıma uğramazdı.

Gültekin Onan: Eğer gaybı bilebilseydim muhakkak hayırdan yaptıklarımı arttırırdım ve bana bir kötülük dokunmazdı.

Harun Yıldırım: Eğer gaybı bilseydim elbetteki hayrı artırırdım ve bana hiçbir kötülük dokunmazdı.

Hasan Basri Çantay: Eğer ben ğaybı bilseydim elbet daha çok hayır yapmak isterdim ve bana hiç bir fenalık da dokunmazdı.

Hayrat Neşriyat: Çünki gaybı biliyor olsaydım, daha çok hayır elde ederdim ve bana hiçbir kötülük dokunmazdı!

İhsan Eliaçık: Eğer ben gaybı bilseydim elbette daha çok hayır yapmak isterdim ve bana hiçbir fenalık dokunmazdı.

İlyas Yorulmaz: Eğer ben gaybı bilseydim, öncelikle hayrımı çoğaltırdım da, bana kötülük dokunmazdı.

İmam İskender Ali Mihr: Eğer ben gaybı bilseydim, hayrı mutlaka çoğaltırdım, bana bir kötülük dokunmazdı.

Kadri Çelik: Gaybi bilseydim, daha çok iyilik yapardım ve bana kötülük de dokunmazdı.

Muhammed Esed: Eğer insan kavrayışının ötesinde olanı bilseydim, muhakkak ki, bahtiyarlık adına ne varsa ondan payıma daha çoğu düşerdi ve kötülük asla yaklaşamazdı bana.

Mustafa İslamoğlu: Zira eğer gaybı bilseydim, kendime tüm güzelliklerden daha çok pay ayrılmasını sağlardım, üstelik kötülük de semtime uğrayamazdı.

Ömer Nasuhi Bilmen: Ve eğer ben gaybı bilir olsa idim, elbette hayırdan daha çok şeyler yapardım, ve bana kötülük de dokunmazdı.

Ömer Öngüt: Eğer gaybı bilseydim, elbette daha çok hayır yapmak isterdim ve bana hiçbir kötülük dokunmazdı.

Sadık Türkmen: Eğer gaybı bilseydim hayrı/iyiliği daha çok yapardım. Ve bana hiçbir fenalık dokunmazdı.

Suat Yıldırım : Şayet gaybı bilseydim elbette çok mal mülk elde ederdim, bana hiç fenalık da dokunmazdı.

Süleyman Ateş: Eğer gaybı bilseydim, elbete çok hayır (mal ve mülk) elde ederdim. Bana kötülük dokunmamış (beni cin çarpmamış)tır.

Şaban Piriş: Eğer ben, görülmeyeni bilseydim, iyilik yapmayı artırırdım ve bana bir kötülük de dokunmazdı.

Ümit Şimşek: Eğer ben gaybı bilmiş olsaydım bundan pek çok yarar sağlardım; kötülük de bana dokunmazdı.

Yaşar Nuri Öztürk: Eğer gaybı bilseydim elbette daha çok hayır yapardım. Ama bana kötülük dokunmamıştır bile.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

middle ad